سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین راه مقابله با خرافات است

حجت الاسلام ?محمد باقری بنابی?، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: وقتی آیین های عزاداری ثبت ملی شده و به مردم بگوییم که با این روش سوگواری ها را ادامه دهید، از خرافات و دستبرد به تاریخ عاشورا و محرم نیز در امان می مانیم.

وی اضافه کرد: آگاه کردن مردم از این عزاداری های سنتی و اصیل از طریق ثبت ملی و ترویج این آیین، بهترین راه جلوگیری از ورود مسایل انحرافی به بزرگترین مراسم عزاداری مذهبی شیعه است.

حجت الاسلام باقری بنابی، با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی توانسته با ثبت ملی این آیین در نشر اخبار صحیح عزاداری موثر عمل کند، گفت: این سازمان می تواند با تلاش در چارچوب ثبت این فرهنگ عزاداری در میراث جهانی یونسکو بیش از پیش نسبت به آگاه سازی جهانیان نسبت به اهداف این واقعه تاریخی کمک کند.

نماینده مردم بناب در مجلس با بیان اینکه ما با وجود بهره مندی از بهترین الگوها، به دلیل کمبود امکانات فرصت ترویجشان را نداریم، اضافه کرد: ثبت ملی این آیین های عزاداری و معرفی آن، فرصت شناختن الگوهای واقعی و راستین را در اختیار مردم قرار می دهد.

حجت الاسلام باقری بنابی، ثبت ملی و در مراحل بعد ثبت جهانی را بهترین شیوه تاثیرگذاری بر روی نسل های آینده دانست و گفت: یکی از بزرگترین مشکلات کنونی هویت بخشی به نسل جوان است تا بتوانیم این قشر را در سمت و سوی اسلام نگاه داریم.

وی افزود: اگر بتوانیم آنچه از آیین های عزاداری را که منطبق بر متون اسلامی و شرع است نگاه داشته و به نسل های بعدی منتقل کنیم، می توانیم نسل جوان را همراه و همسو با اهداف اسلام حفظ کنیم.

دانلود مداحی محرم 

دانلود مداحی محرم

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,